خوش آمدید

ساخت وبلاگ

امکانات وب


-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->
-->-->-->-->-->-->
-->-->-->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->

 در سال 2013، ال‌جی سال پرفروغی را در کسب و کار تلفن های هوشمند خود سپری نکرد. این شرکت کره ای با وجود برپایی کمپین های تبلیغاتی گسترده و یک پرچمدار تراز اول و قدرتمند نتوانست به موفقیتی که انتظار داشت دست پیدا کند. حال ال‌جی می‌خواهد با یک پرچمدار جدید حریف همیشگی و هموطن خود، یعنی سامسونگ، را به مبارزه دعوت کند. آخرین سلاح ال‌جی چیزی نیست جز G3.



بر اساس یک گزارش معتبر، ال‌جی در سال 2013 تنها 2.3 میلیون دستگاه G2 را به فروش رساند. این در حالی است که این شرکت فقط برای سه ماهه آخر سال 2013 فروش 3 میلیون از این محصول را پیش بینی کرده بود. بسیاری از صاحب نظران پرچمدار بعدی ال‌جی را یکی از آخرین امیدهای این شرکت برای بقا در بازار تلفن‌های هوشمند می‌دانند.
همانطور که پیش‌تر در دیجی کالا گفتیم، ال‌جی در نظر دارد G3 را در اردیبهشت 93 رسماً به بازار عرضه کند. بسیاری بر این عقیده‌اند که این زمان‌بندی اتفاقی نیست. از آن جا که سامسونگ هم اوایل بهار را برای عرضه گلکسی S5 در نظر گرفته، عرصه برای رقابت تنگاتنگ پرچمداران این دو هموطن فراهم می‌شود. 
بر اساس گمانه زنی‌ها G3 به نمایشگر 5.5 اینچی 2K با رزولوشن 1440 در 2560 مجهز خواهد بود. همچنین یک دوربین 16 مگاپیکسلی و پردازشگر 4 یا 8 هسته ای Odin برای این دستگاه پیش‌بینی می‌شود. همه چیز به نوآوری‌های به کار رفته در G3 بستگی دارد. اگر این شرکت پرآوازه تنها به مشخصه‌ها و عدد و رقم های روی محصولش تکیه و یا به جابجا کردن دکمه های روی تلفن اکتفا کند، به طور حتم بازی را به گلکسی S5 خواهد باخت و موقعیتش را در بازارهای جهانی تلفن‌های هوشمند از دست خواهد داد.
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : موبایل, ال جی, سامسونگ, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 297 تاريخ : دوشنبه 30 / 10 ساعت: 19:35

 بر اساس گزارشی که اخیراً در چین منتشر شده، نسخه مینی و کوچک‌تر فبلت محبوب لومیا 1520 در راه است. این تلفن هوشمند احتمالاً لومیا 1520V نام خواهد داشت.



بر اساس این گزارش، در این مدل، نمایشگر 6 مگاپیکسلی لومیا 1520 جای خود را به یک نمایشگر 4.3 اینچی خواهد داد. با این حال، رزولوشن نسخه کوچک‌تر درست مانند نسخه اصلی 1080 در 1920 خواهد بود. همین مسئله باعث می‌شود که بتوانیم نمایشگر این تلفن هوشمند را در زمره صفحه نمایش‌های با تراکم پیکسلی بسیار بالا قرار دهیم.
از دیگر اطلاعات منتشر شده در مورد این تلفن می‌توان به رم 2 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، دوربین 14 مگاپیکسلی PureView و باتری 3000 میلی آمپر-ساعتی اشاره کرد. هنوز به طور رسمی از سوی نوکیا چیزی در مورد این تلفن گفته نشده. با این حال، پیش بینی می‌شود این تلفن در فروردین 93 و پس از معرفی رسمی ویندوز 8.1 به بازار عرضه شود. 
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : موبایل, نوکیا, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 300 تاريخ : دوشنبه 30 / 10 ساعت: 19:33

 این روزها دستگاه های هیبریدی ویندوزی طرفداران خاصی پیدا کرده‌اند. پاناسونیک نیز در این میان به ساخت چنین محصولاتی روی آورده. لپتاپ/تبلت جدید این شرکت ژاپنی به درایو DVD داخلی مجهز است و از سیستم عامل ویندوز 8.1 بهره می‌برد.



از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به یک نمایشگر 12.5 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080، باتری قابل تعویض با طول عمر 14 تا 15 ساعت، پردازشگر Core i5 4200u، چهار گیگابایت رم، و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD اشاره کرد. همچنین مدل‌های گران‌تر این دستگاه، رم و حافظه ذخیره سازی بیشتری خواهند داشت. به علاوه این که پردازشگر آن‌ها Core i7 4500u خواهد بود.
علاوه بر درایو DVD داخلی که هنوز فاکتور مهمی برای برخی کاربران است، این لپتاپ/تبلت به درگاه های بسیاری مجهز شده. در این دستگاه دو درگاه USB 3.0، یک درگاه HDMI، یک درگاه VGA، و یک درگاه حافظه SD تعبیه گردیده. نکته جالب اینجاست که این دستگاه در مجموع تنها حدود یک 1200 گرم وزن دارد. هنوز در مورد قیمت این دستگاه هیبریدی اطلاعاتی در دست نیست، با این حال این دستگاه همه فن حریف تا یک ماه دیگر، پیش از سایر بازارها، در ژاپن عرضه خواهد شد.
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 290 تاريخ : يکشنبه 29 / 10 ساعت: 11:38

 اخیراً اطلاعات و تصاویر جدیدی از اولین تبلت مجهز به سیستم عامل فایرفاکس به بیرون درز پیدا کرده. ظاهراً این تبلت 10.1 اینچی توسط Foxconn تولید می‌شود و با قیمتی کمتر از 100 دلار به بازار راه پیدا می‌کند.



بر اساس اطلاعات موجود، این تبلت به یک نمایشگر 10.1 اینچی IPS با رزولوشن 1280 در 800، یک پردازشگر چهار هسته ای یک گیگاهرتزی، 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی، یک باتری 7000 میلی آمپر-ساعتی و یک شیار microSD مجهز است. از قرار معلوم یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 2 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه تعبیه خواهد شد. 


موزیلا عزمش را جزم کرده که پای سیستم عامل فایرفاکس خود را به تلفن‌ها، تبلت ها و حتی تلویزیون‌های موجود در بازار باز کند. پیش از این شاهد اولین تلفن‌های مجهز به سیستم عامل فایرفاکس بودیم. حال شاید تولید یک تبلت 10 اینچی یک قدم مهم و جهشی عمده برای این شرکت به حساب بیاید.
 به هر حال، اطلاعات منتشر شده در مورد این تبلت نشان از این دارد که موزیلا فعلاً بازارهای نوظهور را هدف گرفته. به نظر می‌رسد در حال حاضر تمرکز اصلی موزیلا بر روی کشورهایی است که هنوز بازارشان از تبلت ها و تلفن‌ها اشباع نشده. هنوز کسی از زمان عرضه این تبلت به بازار خبری ندارد، با این حال اگر موزیلا بتواند این مشخصه‌ها را با قیمتی زیر 100 دلار به بازار عرضه کند، به طور حتم با استقبال خوبی از سوی مصرف کنندگان مواجه می‌شود.
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : تبلت, Firefox OS, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 276 تاريخ : يکشنبه 29 / 10 ساعت: 11:38

 بر اساس آخرین اخبار موجود، شرکت تایوانی HTC، نسل بعدی HTC One را با نمایشگری بزرگ‌تر، دو سنسور دوربین در پشت و پردازشگر جدید اسنپدراگون در اسفند 92 یا فروردین 93 عرضه می‌کند.



یک منبع آشنا به پروژه های شرکت HTC به بلومبرگ گزارش داده که HTC One بعدی حداقل 5 اینچ نمایشگر خواهد داشت. همچنین گفته شده که این تلفن هوشمند علاوه بر استفاده از چیپ جدید اسنپدراگون، از دو سنسور دوربین در پشت دستگاه به همراه نسل جدید تکنولوژی UltraPixel بهره می‌برد. 
لنز دوگانه HTC One، فوکوس دوربین دستگاه را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. از سوی دیگر عمق میدان و کیفیت تصاویر به صورت چشمگیری تغییر می‌کند. استفاده از لنزهای دوگانه این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده. توشیبا و نوکیا نیز بر روی چنین تکنولوژی‌هایی کار می‌کنند. به هر حال باید یکی دو ماه  دیگر برای دیدار با شاهکار جدید HTC منتظر بمانیم.
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : موبایل, شایعات, اندروید, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 264 تاريخ : يکشنبه 29 / 10 ساعت: 11:35

بدون اغراق می‌توان Detroit Motor Show را برترین نمایشگاه خودروی سالانه برای کمپانی‌های تولید کننده‌ی خودرو دانست تا بتوانند جدیدترین محصولات خود را به معرض نمایش عموم بگذارند. چه خودروهای جدید، چه به روزرسانی خودروهای کلاسیک و چه نشان دادن مدل های مفهومی.

امسال نیز کمپانی‌های ولوو، فورد، آئودی، تویوتا و سایر کمپانی‌های مطرح صنعت خودروسازی، جدیدترین و جذاب‌ترین های خود را در Detroit Motor Show 2014 نشان دادند تا دهان علاقه مندان به دنیای خودروها باز بماند!

بدون هیچ‌گونه توضیح اضافه‌ای، شما را به دیدن برترین خودروهای معرفی شده در نمایشگاه امسال جذب می‌کنیم:


Lexus RC F

خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : خودرو, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 292 تاريخ : يکشنبه 29 / 10 ساعت: 11:34

 بر اساس گزارش یک رسانه کره ای، نسل بعدی پرچمدار ال‌جی، یعنی LG G3، با نمایشگری 5.5 اینچی و رزولوشن QHD یا 1440 در 2560 ، 27 اردیبهشت 93 به بازار عرضه می‌شود.

به نظر می‌رسد ال‌جی در نظر دارد با کوتاه تر کردن چرخه عرضه پرچمدار خود، در برابر گلکسی S5 سامسونگ، حرفی برای گفتن داشته باشد. ال‌جی تصمیم گرفته اندازه این محصول رده بالای خود را از 5.2 اینچ به 5.5 اینچ تغییر دهد. بر اساس شنیده‌ها این شرکت توانسته با کم کردن حاشیه های دور نمایشگر، تفاوت اندازه کلی G2 و G3 را به حداقل برساند.


برخی شایعات به وجود دوربین 16 مگا پیکسلی و سنسور لرزش گیر اپتیکال در این تلفن هوشمند اشاره کرده‌اند. همچنین مطرح شده که احتمالاً ال‌جی در LG G3 از پردازشگر اختصاصی خود موسوم به Odin بهره خواهد برد.
از سوی دیگر خبرهایی هم از LG G Pro 2 به گوش می‌رسد. ظاهراً این فبلت ال‌جی هم با نمایشگری QHD و با اندازه 5.9 اینچ در راه است. خبرها از معرفی این فبلت در کنگره جهانی موبایل تا حدود یک ماه دیگر حکایت دارند. از قرار معلوم سه ماه بعد از آن نیز باید منتظر LG G3 باشیم. 
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : موبایل, ال جی, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 273 تاريخ : يکشنبه 29 / 10 ساعت: 11:26

 پیش از این که مایکروسافت بخش تلفن همراه نوکیا را تصاحب کند، این غول دنیای نرم افزار سالانه 1 میلیارد دلار به نوکیا پرداخت می‌کرد. همین مبلغ کافی بود که نوکیا ویندوز فون را بی چون و چرا به سایر پلتفرم‌ها ترجیح بدهد. بر اساس برخی منابع خبری، مایکروسافت در حال حاضر همین سیاست را در قبال شرکت‌های بزرگ دیگری نظیر سونی و سامسونگ اعمال می‌کند.



برخی منابع به دریافت 1.2 میلیارد دلاری سامسونگ از مایکروسافت برای تولید دستگاه های ویندوز فونی اشاره می‌کنند. این در حالی است که این داستان فقط مختص سامسونگ نیست. از قرار معلوم سونی نیز مبلغ 500 میلیون دلار را به مناسبت تولید محصولات ویندوز فونی خود دریافت خواهد کرد. حتی شرکت چینی هوآوی نیز در این میان 600 میلیون دلار به جیب می‌زند. گفته می‌شود که مایکروسافت حدود 300 میلیون دلار دیگر را هم به سایر شرکت‌ها پرداخت کرده.
ظاهراً مایکروسافت با پرداخت این مبالغ به تولیدکنندگان عمده تلفن‌های هوشمند قصد دارد کاری کند که آن‌ها با تمایل بیشتری به سمت سیستم عامل ویندوز فون حرکت کنند، و به نوعی، استفاده از گواهی ویندوز فون برایشان رایگان تمام شود. مایکروسافت برای رقابت با اکوسیستم رایگان اندروید باید راه حلی پیدا کند، ظاهراً در این برهه از زمان ردموندی ها این ترفند را به کار گرفته‌اند.
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : مایکروسافت, نرم افزار, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 253 تاريخ : پنجشنبه 26 / 10 ساعت: 19:46

 بر اساس یک خبر غیر رسمی که در فضای توییتر منتشر شده، نوکیا قصد دارد دو پرچمدار جدید خود را با نام های لومیا 1820 و لومیا 1525 در سال 2014 به بازار عرضه کند. نکته جالب در این دو دستگاه، وجود تکنولوژی 2k در نمایشگرهای آن هاست.

 

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی یک منبع غیر رسمی، لومیا 1820 به یک نمایشگر 5.2 اینچی 2k، پردازشگر اسنپدراگون 805، 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و یک باتری بزرگ 3400 میلی آمپر-ساعتی مجهز است. دوربین این تلفن به تکنولوژی فوکوس پس از عکسبرداری مجهز بوده و برای این دوربین فلش زنون در نظر گرفته شده. 
دیگر پرچمدار نوکیا، ظاهراً نسخه بعدی فبلت لومیا 1520 است و لومیا 1525 نام خواهد داشت. برای این فبلت هم به مانند لومیا 1820 یک نمایشگر 2k پیشبینی شده. اطلاعات منتشر شده، از وجود نمایشگری 6 اینچی، و دوربینی 25 یا 30 مگاپیکسلی خبر می دهند. نکته جالب در این خبر توییتری، قابلیت شارژ این تبلت به کمک انرژی خورشیدی است.
از محتوای خبر منتشر شده بر می آید که لومیا 1820 فاقد شیار microSD  است. با این حال لومیا 1525 از این امکان بهره خواهد برد. شاید در کنگره جهانی موبایل در اسفند همین امسال خبرهای رسمی بیشتری در مورد این پرچمداران بشنویم.
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : شایعات, موبایل, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 268 تاريخ : پنجشنبه 26 / 10 ساعت: 19:45

 سال 2013 بود که اپل با آیفون 5s و تعبیه سنسور اسکن اثر انگشت در آن، نگاه های زیادی را معطوف خود کرد. از آن به بعد بسیاری از شرکت های مطرح در این حوزه به فکر استفاده از چنین سنسورهایی افتاده اند. بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شده، مدیاتِک، یکی از شرکت های فعال در تولید چیپ های کامپیوتری، به دنبال تولید انبوه و ارزان این سنسورهاست.

لازم به ذکر است که پیش از آیفون 5s هم تلفن هایی با چنین سنسورهایی تولید شده بود. اما این گرایش در ماه ای اخیر و پس از معرفی چنین سنسوری توسط اپل، بیش از پیش همه گیر شد. بر اساس گزارشی که دیروز منتشر شده، مدیاتِک فعالانه به دنبال یافتن شریکی در چین یا تایوان است تا سنسور اسکن اثر انگشت خود را با همکاری آن شرکت، با قیمتی کمتر از 10 دلار برای هر دستگاه، تولید کند.


بسیاری از شرکت های چینی که از چیپ های مدیاتک در محصولات خود استفاده می کنند، مشتاقانه در انتظار فرصتی هستند که بتوانند سنسورهای اثر انگشت را با قیمتی ارزان در دستگاه های خود پیاده سازی کنند. شاید ایده آل ترین حالت این است که این شرکت ها از توان مدیاتک در این زمینه بهره ببرند. اگر روَند به همین منوال ادامه پیدا کند، به زودی شاهد همه گیر شدن چنین سنسورهای در تلفن های هوشمند و تبلت های بازار خواهیم بود.
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : موبایل, تکنولوژی, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 275 تاريخ : پنجشنبه 26 / 10 ساعت: 19:44

 شرکت بازرگانی ایران، نماینده رسمی محصولات صوتی و تصویری سونی در ایران، پس از معرفی تلویزیون 4k در اندازه 84 اینچ در سال گذشته، امروز با معرفی تلویزیون های 4k در اندازه های 55 و 65 اینچ، تنوع محصولات 4k خود را گسترش داد.

تلویزیون 4k یا Ultra High Definition LED از بیش از 8 میلیون پیکسل (2160* 3840پیکسل) برخوردار است که این به معنای 4 برابر جزئیات بیشتر نسبت به کیفیت Full HD، و به معنایی بالاترین کیفیت تصویر در دنیای سرگرمی خانگی می باشد.

خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : صوتی و تصویری, سونی, تکنولوژی, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 268 تاريخ : پنجشنبه 26 / 10 ساعت: 19:43

 مرکز تحقیقاتی معتبر DisplaySearch پیشبینی کرده که شرکت اپل در نسل بعدی آیفون، یعنی آیفون 6، ممکن است از صفحه نمایش‌های 4.7 یا 5.5 اینچی استفاده کند. همچنین در گزارش این مرکز به احتمال استفاده از نمایشگر AMOLED در ساعت هوشمند اپل اشاره شده.

پیش از همه باید بگوییم که اطلاعاتی که DisplaySearch منتشر کرده، تنها بر اساس پیشبینی های این شرکت در مورد بازار است و به هیچ وجه قطعی نیستند. این مرکز تحقیقاتی دو گزینه را برای آیفون 6 محتمل می‌داند: نمایشگری 4.7 اینچی با رزولوشن 1600 در 900 پیکسل و با تراکم 386 پیکسل در اینچ، و دیگری نمایشگری 5.5 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 اینچی با تراکم 401 پیکسل در اینچ. DisplaySearch پیشبینی کرده که در آیفون 6 از همان تکنولوژی به کار رفته در آیفون 5S، یعنی LTPS LCD، استفاده خواهد شد.


اما در مورد ساعت هوشمند شرکت اپل، موسوم به iWatch، پیشبینی های جالبی صورت گرفته. همانطور که پیشتر در دیجی کالا اشاره کرده بودیم، اپل در فرایند طراحی ساعت هوشمند خود به مشکل برخورد کرده. حرف از این بود که این شرکت می‌خواهد از نمایشگری غیر از LCD متعارف خود در ساعت هوشمندش استفاده کند. حال بر اساس پیشبینی DisplaySearch، اپل گزینه AMOLED را انتخاب خواهد کرد.
در گزارش DisplaySearch به نمایشگرهای منعطف 1.3 و 1.6 اینچی با رزولوشن 320 در 320 برای iWatch اشاره گردیده. همچنین از آیپدهای 12.9 اینچی با رزولوشن 2732 در 2048 سخن به میان آمده. تجربه نشان داده که بسیاری از پیشبینی های DisplaySearch در نهایت درست از آب بیرون می‌آیند؛ باید منتظر ماند و دید.
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : موبایل, شایعات, اپل, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 287 تاريخ : پنجشنبه 26 / 10 ساعت: 19:40

 محصولات نکسوس گوگل همیشه شایعات زیادی را حول خود شکل می‌دهند. پیش از معرفی رسمی این محصولات برای بسیاری این سوال پیش می‌آید که سازنده سخت افزار این نسخه از نکسوس چه شرکتی است؛ سامسونگ، ال‌جی یا ایسوس؟ همه شایعات از ورود قریب‌الوقوع نسل بعدی نکسوس 10 خبر می‌دهند. امروز هم تصاویر رندر شده جدیدی از این تبلت محبوب در فضای وب منتشر شد.

تصاویر منتسب به نسل جدید نکسوس 10، توسط دو افشا کننده مطرح Pocket Link و evleaks منتشر شده‌اند. بر اساس اطلاعات موجود، این تبلت توسط سامسونگ تولید خواهد شد. نکسوس 10 همانطور که از نامش پیداست به یک نمایشگر 10 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 مجهز خواهد بود. 



همچنین ظاهراً این دستگاه به یک پردازشگر Exynos 5، سه گیگابایت رم و حافظه داخلی 16 یا 32 گیگابایتی مجهز خواهد بود. از لحاظ ظاهری تصویر منتشر شده شباهت زیادی به نسخه فعلی نکسوس دارد. نکته جالب این داستان اینجاست که بر اساس شایعات موجود، این دستگاه به همراه اندروید 4.5 به بازار عرضه خواهد شد!
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : شایعات, تبلت, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 310 تاريخ : پنجشنبه 26 / 10 ساعت: 19:37

 بالاخره نمایشگاه CES 2014 با تمام جار و جنجال هایش به پایان رسید. اگر دیجی کالا را دنبال کرده باشید حتماً با بسیاری از تلفن ها و تبلت های معرفی شده در این نمایشگاه آشنا شده اید. چند روزی پس از بسته شدن پرونده CES 2014 در لاس وگاس و در آستانه کنگره جهانی موبایل در بارسلون، بهتر است از منظر آماری، نگاهی اجمالی به تلفن ها و تبلت های معرفی شده در هفته گذشته بیاندازیم.

پیش از هر چیزی باید بگوییم که چین به لطف شرکت هایی نظیر ZTE، لنوو، هوآوی و سایرین، پر رنگ ترین حضور را در این نمایشگاه داشت. در یک کلام کشورهای آسیایی در CES امسال سنگ تمام گذاشتند، گویا قصد دارند تا چندی دیگر کل بازار تلفن ها و تبلت ها را یک جا ببلعند!
نمودار اول نشان می دهد که کدام کشورها بیشترین تلفن های هوشمند یا تبلت ها را در این نمایشگاه معرفی کرده اند.

خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : تبلت, موبایل, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 267 تاريخ : پنجشنبه 26 / 10 ساعت: 19:34

 گویا قرار نیست داستان سریالی "نوکیا نورمندی" به پایان برسد. پیش از این از شایعات فراوانی که حول این تلفن اندرویدی نوکیا شکل گرفته، نوشتیم. امروز نیز تصویر رندر شده جدیدی از این تلفن از سوی evleaks منتشر شده که از وجود یک رابط گرافیکی رنگارنگ مشابه رابط کاربری متروی ویندوز فون در آن خبر می‌دهد.


بر اساس خبرهای چند هفته اخیر، نوکیا نورمندی از یک نسخه دستکاری شده اندروید استفاده می‌کند، و در آن از پِلِی استور گوگل و اپلیکیشن های اختصاصی این شرکت خبری نخواهد بود. همچنین برای چندمین بار در فضای مجازی از دو سیمکارته بودن این تلفن سخن به میان آمده. 
حجم بالای شایعات و منابع نسبتاً موثق اخبار، احتمال معرفی رسمی چنین تلفنی را در آینده ای نزدیک زیاد می‌کند. از طرفی هم باید این واقعیت را پذیرفت که مایکروسافت بخش تلفن‌های همراه نوکیا را خریده، از این رو چطور ممکن است مایکروسافتی‌ها اجازه ورود چنین اسب تروجانی را به اکوسیستم خود بدهند؟
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : شایعات, موبایل, اندروید, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 273 تاريخ : پنجشنبه 26 / 10 ساعت: 19:32

 همانطور که پیشتر در دیجی کالا خواندید، سونی در نمایشگاه CES 2014 از اکسپریا Z1 کامپکت پرده برداشت. این تلفن هوشمند در قد و قواره ای کوچک، خصوصیات برادر بزرگتر خود یعنی اکسپریا Z1 را حفظ کرده بود. حال پس از نمایشگاه CES، سونی دو تلفن هوشمند دیگر را با نام های اکسپریا T2 اولترا و اکسپریا E1 معرفی کرده. این در حالی است که گمانه زنی ها در مورد پرچمدار بعدی این شرکت همچنان ادامه دارد.

از قرار معلوم دو محصولی که امروز توسط سونی معرفی شدند به هیچ وجه قرار نیست نقش پرچمدار را بازی کنند. اکسپریا T2 اولترا با نمایشگر 6 اینچی‌اش بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه را هدف قرار خواهد داد. از سوی دیگر اکسپریا E1 میراث دار برند خوش‌نام واکمن خواهد بود.


T2 اولترا بسیاری از مشخصه های اکسپریا T نظیر دوربین 13 مگاپیکسلی را به ارث برده، با این حال این تلفن هوشمند با نمایشگری بزرگ‌تر و باتری 3000 میلی آمپر-ساعتی و طراحی بسیار باریکش حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. 


اکسپریا E1 هم با یک نمایشگر 4 اینچی، پردازشگر 1.2 گیگاهرتزی اسنپدراگون 200 و 512 مگابایت رم، در سه رنگ سفید و مشکی و ارغوانی، مخصوص خوره های موزیک طراحی شده. شاید اسپیکر 100 دسی بلی این دستگاه کوچک، آن را در رقابت با رقبای هم قیمتش در جایگاه بهتری قرار دهد.
از این دو محصول تازه وارد که بگذریم، می‌رسیم به پرچمدار بعدی سونی. پیش از CES 2014 تصور بر این بود که سونی پرچمدار جدید خود را با نام احتمالی Sirius در این نمایشگاه عرضه خواهد کرد. اما برخلاف تصور، سونی به معرفی اکسپریا Z1 کامپکت و Z1s اکتفا کرد. 
بر اساس خبری که evleaks منتشر کرده، سونی پرچمدار بعدی خود را با نام اکسپریا Z2 یا Sirius اسفند امسال در کنگره جهانی موبایل معرفی می‌کند. بر اساس شنیده‌ها این تلفن هوشمند رده بالا از یک نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440، دوربین 20.7 مگاپیکسلی، و باتری پرقدرت 3700 میلی آمپر-ساعتی بهره خواهد برد. به طور حتم در روزهای آتی و در آستانه کنگره جهانی موبایل در بارسلون، اخبار بیشتری از این پرچمدار سونی خواهیم شنید.
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : موبایل, سونی, اندروید, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 277 تاريخ : پنجشنبه 26 / 10 ساعت: 19:30

 نوکیا 30 مهر امسال بود که لومیا 1320 را معرفی کرد. این فبلت در حقیقت هم خانواده لومیا 1520 به حساب می‌آید. لومیا 1320 قدرت برادر بزرگ تر خود را ندارد ولی به طور حتم با قیمت پایین تر خود مورد استقبال طرفداران نوکیا و ویندوزفون قرار خواهد گرفت.

حدود دو هفته پیش بود که لومیا 1320 به بازار چین راه پیدا کرد. سخنگوی نوکیا در آن زمان از عرضه گسترده این فبلت در هفته‌های پیش رو خبر داده بود. ظاهراً پس از هند و یک سری کشورهای آسیایی دیگر، این بار نوبت به مالزی رسیده. از قرار معلوم در حال حاضر تنها بازارهای آسیایی این فبلت نوکیا را ملاقات می‌کنند.
این تلفن هوشمند 6 اینچی از یک پردازنده 1.7 گیگاهرتزی اسنپدراگون، یک گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. در صورت نیاز امکان افزایش حافظه تا 64 گیگابایت از طریق شیار microSD وجود دارد. نوکیا برای این دستگاه یک دوربین 5 مگاپیکسلی را به همراه فلش LED در پشت دستگاه و یک دوربین VGA را در جلو در نظر گرفته. همچنین در لومیا 1320 یک باتری 3400 میلی آمپر-ساعتی تعبیه شده. به علاوه این که نمایشگر این فبلت برعکس لومیا 1520 به صورت full HD نبوده و رزولوشن 1280 در 720 را در جلوی چشمان شما قرار می‌دهد.


نوکیا قیمت این تلفن ‌هوشمند را 399 دلار تعیین کرده. با این حال این فبلت در بازارهای مختلف با قیمت‌های متنوعی عرضه می‌شود. آنچه برای مصرف‌کننده اهمیت دارد تفاوت قیمت لومیا 1520 و لومیا 1320 است.  اگر این تفاوت برای خریداران چشمگیر نباشد، لومیا 1320 در کنار برادر بزرگ‌ترش شانس زیادی نخواهد داشت.
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 240 تاريخ : پنجشنبه 26 / 10 ساعت: 19:28

هفته گذشته در مورد شایعات مربوط به نوکیا نورمندی (Nokia Normandy) نوشتیم. تصاویر منتشر شده توسط evleaks یک تلفن هوشمند اندرویدی با صفحه نمایش 4 اینچی، دوربین 5 مگاپیکسلی، و اندروید 4.4.1 کیت کت با برند نوکیا را نشان می‌داد. حال این منبع خبری جنجالی تصویر دیگری را از این دستگاه، آن هم در مرحله آزمایشات فنی منتشر کرده!

با توجه به تصاحب بخش دستگاه‌ها و خدمات نوکیا توسط مایکروسافت، هنوز هم برای بسیاری عجیب است که چگونه امکان دارد نوکیا به سراغ تولید یک تلفن اندرویدی رفته باشد. با این حال ظاهراً این تلفن هوشمند به مانند کیندل فایر شرکت آمازون از یک نسخه اختصاصی شده سیستم‌عامل اندروید گوگل بهره خواهد برد. از این رو به احتمال زیاد از پلی استور گوگل و اپلیکیشن های اختصاصی گوگل خبری نخواهد بود.


برخی از احتمال رونمایی از این تلفن هوشمند در ماه آینده در کنگره جهانی موبایل خبر داده‌اند. برخی هم اوایل بهار 1393 را تاریخ معرفی این گوشی می‌دانند. به هر حال، اگر جزو آن دسته افرادی هستید که همیشه سخت‌افزارهای نوکیا را تحسین کرده‌اید، و از طرفی دیگر به سیستم‌عامل اندروید علاقه دارید، شاید لازم باشد چند هفته‌ای صبر کرده و فارغ از شایعات گاه و بی‌گاه، به حقیقت مطلب پی ببرید. 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : موبایل, اندروید, گوگل, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 247 تاريخ : پنجشنبه 26 / 10 ساعت: 19:24

 درحالی‌که سامسونگ ایده استفاده از دوربین‌های 16 مگاپیکسلی را برای گلکسی S5 در سر می‌پروراند، بر اساس شنیده‌ها اپل همچنان می‌خواهد از سنسور 8 مگاپیکسلی در نسل بعدی آیفون استفاده کند.

گویا اپل به جای بالا بردن عدد مگاپیکسل‌های دوربین دستگاه‌هایش، و به تبع آن افزایش اندازه تصاویر، بر روی کیفیت آن‌ها تمرکز خواهد داشت. علاوه بر این، اپل بهبودهایی را برای سیستم ضد لرزش دست اپتیکال یا OIS مورد استفاده در محصولات خود در نظر گرفته.


بر اساس گزارش‌های موجود، درحالی‌که نوکیا و سامسونگ در بازاریابی‌های خود بر روی عدد مگاپیکسل دوربین‌هایشان مانُور زیادی می‌دهند، اپل به جای پیروی از این روند، تمام تمرکز خود بر روی کیفیت آن‌ها قرار داده. 
به بیانی دیگر، اپل می‌خواهد این طرز تفکر را بین طرفدارانش جا بی اندازد که بالاتر بودن عدد مگاپیکسل‌های یک دوربین به هیچ‌وجه فاکتور اصلی در قضاوت در مورد کیفیت تصاویر آن دوربین نیست. البته باید تکرار کنیم که همه این گمانه‌زنی‌ها بر اساس اطلاعات غیررسمی شکل گرفته‌اند و برای دریافت اطلاعات دقیق تر باید چند ماهی صبر کنیم.
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : موبایل, اپل, Apple, شایعات, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 250 تاريخ : پنجشنبه 26 / 10 ساعت: 19:17

 Foxconn کمپانی ایست که مسئول تولید گوشی‌ها و تبلت‌های ساخت کمپانی اپل است. این کمپانی گاها به دلیل دسترسی به منابع موثق، خبرهایی در مورد محصولات آینده‌ی اپل منتشر می‌کند که می‌توان آن‌ها را تا حدود زیادی موثق دانست.

طبق گفته‌ی وب‌سایت چینی Weibo، تعدادی از کارکنان Foxconn اعلام کرده‌اند که آیفون 6 در دو مدل معرفی خواهد شد که یکی از صفحه‌ی نمایش 4.7 اینچی استفاده می‌کند و دیگری به صفحه‌ی نمایشی با سایز 5.7 اینچ مجهز شده است.


البته هنوز حداقل 8 تا 9 ماه تا معرفی آیفون بعدی باقی مانده و هنوز برای شروع شایعات در مورد این گوشی‌ها بسیار زود است ولی اگر اپل واقعا قصد داشته باشد که فبلت یا گوشی‌های با صفحات نمایش عظیم تولید کند، می‌تواند به خطری جدی برای بهترین‌های بازار گوشی‌های بزرگ یعنی گلکسی نوت و یا سونی اکسپریا Z آلترا تبدیل گردد.

خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 240 تاريخ : شنبه 14 / 10 ساعت: 19:55